יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

ההיסטוריה של המדפסת


מדפסת - האבולוציה של המדפסות

כיום כמעט בכל בית ומשרד קיימת לפחות מדפסת אחת שהופכת את החיים שלנו להרבה יותר קלים. מדובר במוצר שנחשב לזמין ויעיל יותר מאי פעם, ומדהים לגלות כי עד לפני שנת 1953 כמעט ולא היה קיים, בטח שלא במהירויות והאיכויות עליהן מדברים כיום. זהו המקום ללמוד מעט יותר אודות גלגוליה של המדפסת, מאז ועד היום.

מדפסות המחשב הראשונות

בשנת 1953 שוחררה לשוק המדפסת המהירה הראשונה ע"י חברת Remington-Rand כאשר היא כללה מעין "ראשים" כאשר כל ראש הדפיס תו אחד (מספר, אות, סימן)  בלבד, בדומה למכונות הכתיבה. מדפסת זו הופעלה ע"י מחשב ה- Univac (המחשב המסחרי הראשון בארה"ב) ומספר שנים לאחר מכן הייתה זו חברת IBM ששיווקה את מדפסת ה- dot matrix  עבור עסקים וחברות (ראש הדיו במדפסת זו "רץ" קדימה ואחורה והדפיס אך ורק אותיות ותמונות פשוטות ע"י יצירת נקודות שניתן לראות בעין).

מדפסות הזרקת דיו

פיתוח מדפסות הדיו המתקדמות יותר החל אי שם בשנות ה- 70 כאשר השחרור הפומבי שלהן לשוק החל בשנת 1984 ע"י חברת Hewlett-Packard הלא היא חברת HP. מוצר זה היה יקר ביותר, עלה אלפי דולרים, היה מאופיין ברזולוציה נמוכה מאוד בהשוואה למה שאנחנו מכירים היום ושקל כ- 30 קילוגרם בקירוב (!!!) אך הוא כבר אפשר להדפיס תמונות מורכבות יותר.

מדפסות טונר

טרם שנות ה- 50 של המאה הקודמת, מהנדס בשם Chester Carlson סלל את הדרך לקראת פיתוחן של מדפסות הלייזר אך באותה התקופה המוצר שלו היה איטי ומסורבל מדי בכדי להצליח. בשנת 1976 חדרה לשוק מדפסות הלייזר המסחריות חברת IBM  ובהמשך גם חברת Canon היפנית שהצליחה לייצר מדפסת לייזר בעלויות סופיות ללקוח, נמוכות בהרבה. רק בשנת 1984 חברת HP החלה לייצר ולשווק בצורה המונית את סדרת ה- LaserJet שלה. השימוש במדפסות הלייזר כיום נפוץ ביותר שכן הוא עונה בעיקר על חיסרון טכנולוגיית הזרקת הדיו, שמייקרת את העלות פר דף.

מדפסות תלת מימד

גם מדפסות התלת מימד החלו את דרכן במאה הקודמת אך רק כיום הגיעו לשלבי ביצוע מתקדמים. מדפסות אלו מסוגלות לבנות חפצים של ממש מחומרים פלסטיים שונים כאשר במקום ראשי דיו וטונרים, זרוע מיוחדת היא זו שיוצרת שכבה אחר שכבה את המוצר המוגמר. מדפסות תלת מימד משמשות הן לצרכים ביתיים (פנאי, הכנת פאזלים ומיצגים) והן לצרכים מקצועיים ע"י אדריכלים, מעצבים תעשייתיים ויזמים שונים. אין ספק כי מדובר בדור הבא של עולם המדפסות.

קראו עוד במאמר: כיצד משפיע האינטרנט על כל בית דפוס בעידן המודרני?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה