יום רביעי, 9 בספטמבר 2015

סורקים - סקירת מאפייני ביצוע

סורק הינו מתקן אלקטרוני שמסוגל לשלוח קרן אור אל עבר אובייקט מודפס, לקלוט את הקרניים החוזרות ולמעשה ליצור קובץ שיציג את האלמנט שנסרק בצורה מדויקת. ישנם מספר סוגי סורקים איכותיים בשוק וזהו המקום לסקור את המאפיינים החשובים שלהם לשם ביצוע רכישה מושכלת.

רזולוציה

כל סורק מאופיין במידת הרזולוציה המקסימאלית שהוא מספק. סורקים יכולים להיות בעלי רזולוציה נמוכה (למשל, 200 dpi) או גבוהה ביותר עם צפיפות נקודות של 4800X9600 dpi ומעלה מכך. רזולוציה גבוהה של סורק מעידה על יכולת העתקה טובה עד למקסימום הזהות ואילו צפיפות נמוכה אומרת כי במידה ומעוניינים לבצע הגדלה של צילום האובייקט, יש לקחת בחשבון כי ייווצר טשטוש מסויים.

מהירות סריקה

כאשר קיימת עבודה שוטפת מלאה עם הסורק (למשל, במשרד) הרי שלקצב הסריקה יש משמעות רבה. ניתן למצוא סורקים "איטיים" יחסית שסורקים בין 5 ל- 10 עמודים לדקה וכאלו שמגיעים גם עד ל- 30. כמובן שככל שרזולוציית הסריקה גבוהה כך היא גם איטית יותר. יש לציין כי סורק שכולל אפשרות הזנה אוטומאטית (פידר) יעזור למקסם את יכולות העבודה עימו ובמהירות הרצויה בהשוואה לסורק שזקוק להזנה ידנית בלבד.

פורמטים ופלט

כיום ניתן למצוא סורקים שמבצעים המרה של האותות הויזואליים למגוון רחב ביותר של קבצים לרבות JPEG, TIFF ואפילו PDF. תוכנות ייעודיות עוזרות לסובב את התמונות המתקבלות ולהמיר אותן הלאה לפי הצורך. בנוסף, בבחירת סורק יש לבחון את סוג החיבור הנדרש להעברת המידע. החיבור יכול להיות קווי באמצעות כבל USB, עם אפשרות לחיבור התקן נייד, שליחה למייל עם חיבור כבל רשת ולאחרונה גם בצורה אל-חוטית (wireless).

מאפיינים נוספים

דיברנו על רזולוציה, שהיא יכולת ההפרדה בין הפיקסלים השונים אך מה לגבי כמות הצבעים שהסורק מסוגל לקלוט? ובכן, כמות גדולה מצביעה על דיוק רב יותר בהתאמה בין תמונת האובייקט הנסרק לבין זה שמופיע בקובץ. התקן עומק הצבע המינימאלי נקבע ל- 24 ביט אך יש סורקים שמציעים גם יותר מ- 60. בנוסף, ניתן לסווג את הסורקים השונים ע"פ מימדים (קבועים ונישאים) וע"פ יכולות טכנולוגיות נוספות כגון האפשרות לסריקת OCR (סריקת תווים ואותיות).

חשוב לציין כי הסורק יכול להיות עצמאי או כזה שמהווה חלק ממערכת הדפסה משולבת. מה מתאים לכם? תלוי בצרכיכם הספציפיים. לקטלוג: www.kehela.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה