יום חמישי, 2 ביולי 2015

מדריך לרכישת מכשיר פקס

גם בעידן המיילים ואמצעי התקשורת הסלולאריים המתקדמים של היום, מקומם של מכשירי הפקס עדיין חקוק ויציב בין קירות המשרדים, החברות והבתים הפרטיים. גם אתם מעוניינים לרכוש או להחליף את מכשיר הפקס שברשותכם? בשורות הקרובות נדבר על שוק הפקסימליות בישראל ועל הדגשים העיקריים בבחירה של מכשיר שכזה.

אלו סוגי פקס ניתן למצוא?

שני סוגי מכשירי פקס עיקריים נמכרים בישראל. הראשון הינו פקס הדיו הישן והטוב, המבוסס על טכנולוגיה של הזרקת דיו. מדובר במכשיר הפשוט והזול (200-300 שקלים בממוצע), בעל פונקציות בסיסיות ושני חסרונות בולטים – בלאי גבוה באופן יחסי ומהירות הדפסה איטית למדיי. אחיו הטכנולוגי והמתקדם של פקס הדיו הוא פקס הלייזר, המספק איכות הדפסה גבוהה, ביצועים מהירים וטובים, בלאי אפסי ושביעות רצון גבוהה. החיסרון? ובכן, המחיר. כ-1,000 ש"ח בממוצע עבור מרבית הדגמים.

לאלו ניתן להוסיף גם את מכשיר הפקס המבוסס על טכנולוגיית הטבעת הדיו (מחיר סביר, ביצועים בינוניים, פופולאריות נמוכה) וכמובן את המכשיר המשולב, שבו תמצאו מדפסת יחד עם פקס, צורב, סורק ועוד. המחיר נע בין 300 ל-1,500 ש"ח.

הנה מספר נתונים טכניים שאותם כדאי להכיר לפני רכישת מכשיר פקס:

מהירות שליחת הפקס - 30 קילו סיבית לשנייה (קסל"ש) הוא בעצם שליחת דף ב-8-10 שניות. נסו להימנע ממהירות איטית יותר.
זיכרון פנימי - אחראי על היכולת של מכשיר הפקס לשמור בזיכרונו דפים שהתקבלו/נשלחו. 512 ק"ב יזכור עבורכם 20-25 דפים. אל תסתפקו בפחות.
רזולוציית הדפסה - אחראי על איכות ההדפסה. נמדד ב-DPI. פחות מ-200 על 200 לא אפקטיבי ולא כדאי לרכוש. 600 עד 2400 יספק רמה נאותה של איכות וחדות.
תוספות - שמירת מספרים בזיכרון הפקס; קיבולת נייר; נוחות תפעול; משיבון פנימי.

חשוב לציין כי בדומה לרכישת מדפסות, גם בתחום מכשירי הפקסימיליה, ההוצאה העיקרית (בעיקר למשתמשים כבדים) היא על טונרים - אותן קופסאות דיו אשר נגמרות חדשות לבקרים. עלות טונרים לפקס עשויה להגיע למאות שקלים, כאשר משתמשים כבדים מוצאים את עצמם רוכשים טונר חדש אחת לחודשיים - שלושה. קחו זאת בחשבון.

קנייה נעימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה