יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

טונר למדפסת - כל המידע שחשוב שתכירו

http://www.kehela.co.il/

מדפסות הלייזר פועלות בטכנולוגיה שהשתכללה עם השנים וכיום הן משמשות כמעט בכל בית ומשרד בישראל. האלמנט שמאפשר את ההדפסה בפועל באמצעות הלייזר ונושא בתוכו את אבקת ההדפסה הוא הטונר, וע"פ איכותו יקבעו באופן משמעותי גם האיכות ושטף העבודה. מהם בדיוק אותם טונרים?, כיצד הם עובדים? ומהם הסוגים השונים והדרכים להשיגם? להלן כל המידע.

כיצד עובד הטונר?

טכנולוגיית הלייזר בתחום המדפסות הינה פופולאריות מאוד בימינו ומציעה מדפסות איכותיות ביותר שפעולות באופן מהיר וחסכוני ומפיקות איכות הדפסה מדוייקת. מנגנון הפעולה של כל מדפסת לייזר שכזאת מתבטא בפגיעה של קרן הלייזר בנקודות מסוימות על גבי הטונר (בהתאם לפקודות המגיעות מהמחשב), דבר שגורם לחלקיקי האבקה להיצמד למקום הפגיעה. כאשר הנייר מועבר בצמוד, האבקה מועברת אליו באופן סופי עד לקבלת הדף המודפס.

סוגי טונרים

בעוד מנגנון הפעולה של הטונרים הינו תמיד זהה, הרי שלא כולם זהים זה לזה. יש להבין כי הטונרים אינם אוניברסאליים שכן כל מדפסת בנויה מעט שונה מבחינת המרחב הפיזי וצורת הטונר, כמו גם שהתקשורת של הטונר עם המעבד אינה זהה בין מותגים שונים. מסיבה זו חשוב להתאים לכל מדפסת את הטונר המתאים לה. ניתן למצוא טונרים מקוריים, שמיוצרים עבור חברות המותג באופן פרטי, עוברים בדיקות איכות קפדניות וברמה הגבוהה ביותר ועל כן גם יקרים יותר. בטונרים אלו יש להשתמש לאורך כל תקופת האחריות על המדפסת ולא באופציות אחרות. ניתן למצוא גם טונרים אלטרנטיביים למקוריים בעלות זולה יותר. אלה הם הטונרים התחליפיים והממוחזרים. הטונרים התחליפיים אינם מיוצרים עבור חברת המותג אך הם בהחלט מתאימים לסוגים שונים של מדפסות ממותגים שונים. הטונרים הממוחזרים הם כבר כאלה שנאספו באופן מקומי ומולאו מחדש באבקה בתנאי מעבדה.

כדאי מאוד לבחור בספק בעל מוניטין שמוכר טונרים מקוריים ואיכותיים עבור כל סוג של מדפסת ובמחיר שאינו יקר יתר על המידה ממחיר השוק. במידה ומדובר בטונרים תחליפיים, חשוב לבחור בכאלה איכותיים בלבד על מנת שלא יגרם שום נזק למדפסת שברשותכם בנוסף לאי היעילות שלהם. במקרה של שימוש מוגבר בהדפסה (לצרכי משרד למשל), ניתן אף להתקשר עם חברת השכרת מדפסות שמציעה גם החלפה של הטונרים שאזלו בחדשים על בסיס קבוע או מזדמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה