יום רביעי, 16 בספטמבר 2015

המדריך לרכישת מדפסת תלת מימד

אחרי שכבש בסערה את עולם הקולנוע, הייתה זו רק שאלה של זמן עד שתחום התלת מימד יסתער גם על תחום המדפסות. ואכן, שנים אחדות אחרי שיצאה לאוויר העולם, הפכה המדפסת התלת מימדית לחלק בלתי נפרד מעולם הדפוס. אז בואו נראה על מה בדיוק מדובר.

מהי מדפסת תלת מימד?

ייעודה של מדפסת התלת מימד הינה יצירת חפצים של ממש. החל מכיסויים לטלפון הסלולארי, דרך בובות חרסינה ועד לכפתורי הפעלה למכשירי חשמל שנשברו. אז תשכחו ממסמכים ותמונות, בשביל אלו קיימות המדפסות הרגילות. המדפסת הזו נועדה ליצור ולייצר כמעט כל חפץ על הפלנטה!
יתרון נוסף - אם בתחילת דרכן, היו מדפסות התלת מימד קשות לתפעול ודרשו ידע ותוכנות שונות. כיום, למעט אולי תהליך החלפת מכלי הדיו (טונרים) שנותר מעט מסורבל, שאר התהליך הפך לפשוט למדיי. בנוסף להוראות יצרן מפורטות לכל דגם, באינטרנט ניתן למצוא הסברים, סרטונים ותוכנות יצירה ללא עלות כספית.

חשוב לציין כי בין דגמי מדפסות התלת מימד קיימים הבדלי איכות המשפיעים ישירות על המוצר המוגמר. על כן, ברכישת מדפסת תלת מימד, בדקו מהו גודל ההדפסה המקסימאלי, כשמוטב להימנע מפחות מ-15 סנטימטרים מרובעים; את הצבעים בה המדפסת יכולה להדפיס - לא פחות מחמישה; ואת השכבה המינימלית הנדרשת להדפסה (על פחות מ0.2 מילימטר אין מה לדבר). מרבית המדפסות מתחברות באמצעות יו אס בי או אינטרנט אלחוטי.

מדפסת תלת מימד - מה עוד חשוב לדעת לפני הרכישה?

ובכן, תמו הימים בהם הייתה תופסת המדפסת חדר שלם מהבית. כיום המדפסות דומות בגודלן למדפסות הרגילות; עידן הרעש, מנגד, נותר בעינו. הכינו עצמכם לרעש חזק יחסית בזמן היצירה; ואם חשקה נפשכם בידע טכני בסיסי על המדפסת המופלאה, נגלה לכם שפעולת גופי ההדפסה נעשית גם כאן באמצעות טונרים, אך כאלה שונים מאשר במדפסות רגילות. במדפסת זו, מדובר בקופסאות נוזל צבעוני, אשר בתהליך ההדפסה מתחממות עד להתקשות החומר, וכך נוצר המודל. כאמור, החלפת הטונרים אינה מסובכת, אך אורכת כ-10 דקות בממוצע.

ומה לגבי המחיר? ובכן, למרות ירידה של עשרות אחוזים בהשוואה לשנים עברו, עדיין מדובר במכשיר יקר למדיי. סביב 6000 שח ייגזלו מכיסכם לדגמים הפופולאריים, כשבעבור המותגים היוקרתיים תשלמו אפילו מחיר כפול. רכישה באמצעות אתרים בינלאומיים תחסוך לכם לרוב מאות שקלים. ובכל זאת, לאהבה וליצירה אין מחיר... קנייה נעימה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה