יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

מדריך לרכישת סורק איכותי

כשהגיע למחוזותינו מכשיר הדי.וי.די, נדחק הווידאו למדפי ההיסטוריה. כאשר המצלמה הדיגיטאלית השתלטה על חיינו, לא נותר זכר ממצלמות ה"פילים" של פעם. אבל מכשיר הסורק, על אף ההתפתחות הטכנולוגית בתחומי הצילום, התקשורת וכל מה שביניהם, נותר שימושי ומבוקש בישראל ובעולם. אם גם אתם שוקלים לרכוש סורק או מכשיר המשלב בתוכו אפשרויות סריקה (יחד עם מדפסת, פקס ועוד), השורות הקרובות מיועדות במיוחד עבורכם. בשוק הישראלי נמכרים דגמים רבים של סורקים, וביחד נעזור לכם לבחור את הנכון עבורכם.

כיצד עובד הסורק ומהו הדגם הפופולארי ביותר?

סורק הינו מכשיר ההופך כל מסמך לקובץ ממוחשב שמוכן לשליחה או כל פעולה שתרצו לעשות בו. בעידן בו המכתבים פינו את מקומם לאי מיילים, אך הניירת המשרדית או הביתית חיה ונושמת, ברור שמכשיר זה עשוי להקל על החיים של רבים מאיתנו. בשורה התחתונה – סורק הוא הדרך הפשוטה, הנוחה והטובה ביותר להעברת פלט מודפס בחזרה למחשב. הסורק השולחני הינו הנפוץ ביותר בעולם לשימוש ביתי. הוא פועל בטכנולוגיית CCD (במרבית הסורקים), מתחבר למחשב באמצעות חיבור USB, עובד באמצעות טונרים צבעוניים (בדומה לפעולת המדפסת) ומבצע פעולות שונות בנוסף לסריקת מסמכים כגון סריקת שקופיות, סריקת כתבי יד ידניים והפיכתם לקבצים (בדגמים נבחרים) ועוד.

פרטים טכניים חשובים בעבודת הסורק

איכות הסריקה של כל סורק נקבעת במדד DPI, המודד מספר נקודות לאינץ'. 1200 עד 2400 DPI נחשב לאיכות הבסיסית לקבלת סריקות באיכות טובה. מדד נוסף לאיכות הסורק הוא ה"ביט", הבודק את עומק הצבע המתקבל. 48 ביט, ואתם מסודרים. כדאי לשים לב גם לאלמנטים של דיוק בדגימת הצבעים (לא ניתן למדידה מספרית. מומלץ לחפש ביקורות באינטרנט על דגם פוטנציאלי), שטח הסריקה (לרוב דף A4 רגיל. שטח מוגדל של A3 מייקר את עלות הסורק בכ-20% אחוז בממוצע), חסכוניות הטונרים במהלך הדפסה (ניתן לדלות מידע מהאינטרנט על סוגי טונרים מומלצים) ובעיצוב הסורק וגודלו (מרבית הדגמים החדשים קטנים יותר ומעוצבים מאלו של העשור הקודם).

מחירי סורקים בארץ נמוכים למדיי ומתחילים מפחות מ-250 ש"ח לדגמי הבסיס ועד 500 לדגמים המתוחכמים יותר. כמובן שתמיד קיימת האופציה הנפלאה של רכישת מכשיר משולב (מדפסת-פקס-צורב-סורק), שבתוספת מחיר קטנה, הופכת כל בית למשרד ביתי של ממש. מחיר בין 500 ל-1,500 ש"ח עבור מרבית הדגמים.

אז במקום לחפש חנות צילום והדפסה פעמיים בשבוע, רכשו לעצמכם סורק ביתי או מכשיר משולב, והרי לכם צרה אחת פחות... קנייה נעימה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה