יום ראשון, 7 ביוני 2015

ההיסטוריה - המדפסת


המהפיכה הטכנלוגית בראשית המאה ה-19 התחילה כדור שלג של התפתחות טכנולוגית מואצת המשפיעה על חיינו בדרכים רבות. תחום המדפסות הוא בהחלט אחד התחומים שהושפע רבות מההתפתחות הטכנולוגית, והאנושות עברה כברת דרך ארוכה מאוד מהוצאת בספרים בכתב יד, דרך הדפסת ספרים בעותקים יחידים בשל עלות עצומה, ועד המדפסות של היום, המאפשרות להדפיס מיליוני עותקים של כל דבר בעלות אפסית. אנשי המקצוע של חברת כחילה פתרונות הדפסה, המובילה את תחום מוצרי ההדפסה הישראל כבר קרוב ל-40 שנה, מספרים קצת על ההיסטוריה של המדפסת.

מהדורה ראשונה

אם נתייחס רק למכונות אוטומטיות להדפסה, ונתעלם מההדפסה במכונות הידניות העתיקות, ניתן לומר שמכונות ההדפסה הראשונות שימשו להדפסת עיתונים וספרים שונים, בעיקר ספרי קודש. בתקופה זו טכנולוגית ההדפסה הייתה בראשיתית ביותר, ויקרה באופן יחסי. הרכבת העמודים נעשתה באופן ידני, כך שאמנם לקחה זמן רב אך אפשרה הדפסה של עותקים רבים לתפוצה רחבה.

על מחשבים ומדפסות

כמאה שנים לאחר מכן, נכנס המחשב לחיינו ואפשר את המצאתן של המדפסות התעשייתיות, שילוב אשר שינה את פני המדיה ללא היכר. מערכות העיתונים התפתחו, ספרים הוזלו, והתפוצה של דברי הדפוס השונים גדלה באופן משמעותי.

מדפסות במאה ה-20

ההיסטוריה של המדפסות מראה כי כניסתם של המחשבים הביתיים לחיינו לקראת סוף המאה ה- 20, קידמה את תחום ההדפסה בזינוק נוסף קדימה, ואפשרה לכל אדם להדפיס בביתו, במחיר אפסי, כל מה שיחפוץ כמעט.

מה מביאה המאה ה-21

הקדמה הטכנולוגית הביאה לנו את המדפסות המשולבות, את המדפסות האלחוטיות, והמילה האחרונה התחום ההדפסה - מדפסות תלת מימדיות, אשר מביאות את עולם ההדפסה לתחום תלת המימד, שעד עכשיו היה מחוץ לטווח האפשרות. ההיסטוריה של המדפסות מלמדת כי זה רק עניין של זמן עד שגם מדפסות אלה יהיו חלק מהנוף הביתי של כולנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה