יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

המדריך לרכישת טונרים

כל מי שברשותו מדפסת או מכונת צילום או שיש כאלה במשרד שלו, כלומר רובנו, מכירים את ההתעסקות הבלתי נמנעת עם רכישת טונרים והחלפתם מפעם לפעם, בהתאם למידת השימוש במכשיר. ההתלבטות איזה טונר לרכוש, מאיזו חברה ובאיזו עלות עולה כל פעם מחדש. מומחי חברת כחילה פתרונות הדפסה מגישים את המדריך לרכישת טונרים.  

מהו טונר?

טונר הוא אבקת פחמן המעורבבת עם חומר פולימרי כלשהו. המעבר של האבקה בתוך המכונה וחימומה גורם לה להפוך לדיו, והיא נדבקת לדף בעזרת סימון לייזר. השימוש בטונרים מתאים גם למדפסות הזרקת דיו וגם למדפסות לייזר, אם כי הטונרים שונים במעט בין המכונות השונות, בהתאם לדגם וליצרן.

ההבדל בין לייזר לדיו

אנשים רבים מתלבטים האם לרכוש מדפסת לייזר או מדפסת דיו. מאמר זה הוא בנושא טונרים אמנם, אך נקדיש פסקה להבדל בין השניים. כל המדפסות של היום מהירות מאוד, וההבדלים הם מזעריים. ההשקעה ברכישת מדפסת לייזר משתלמת בעיקר כאשר מדובר בהדפסה בכמויות גדולות של מאות דפים ומעלה בחודש. אם מדובר בשימוש ביתי או בהדפסה של כמה עשרות עמודים בחודש,  משתלם יותר לרכוש מדפסת דיו צבעונית. כדאי לבדוק מראש את עלות הטונר כדי לא להיות מופתעים בהמשך.

רכישת טונרים

ישנם מספר סוגים של טונרים שכדאי לדעת מה ההבדלים ביניהם:
  • טונר מקורי, שיוצר על ידי יצרן המדפסת. בדרך כלל, זהו הטונר העדיף, כמובן.
  • טונר ממוחזר, שעבר ייצור מחדש, כולל חידוש החלקים הפנימיים ומילוי מחודש של אבקת הטונר. נקרא גם טונר חלופי.
  • טונר תואם לטונר המקורי, שמיוצר בסין בהתאמה לטונר המקורי. נקרא גם טונר חלופי.
  • הטונר המקורי יהיה, בדרך כלל, יקר יותר, אך מבטיח אחריות על השימוש ופחות תקלות צפויות בשל השימוש בו.

 

עלויות מול איכות

כאמור, שימוש בטונרים מקוריים יהיה יקר יותר גם בעת הרכישה וגם בעת השימוש. עלות ממוצעת של שימוש בטונר מקורי עומדת על כ- 20 אג' לעמוד, ואילו טונרים חלופיים מאפשרים להגיע לעלות של 5-10 אג' בלבד לעמוד, והטונר מחזיק מעמד זמן רב יותר. מצד שני, לעיתים ישנן בעיות תאימות בין המדפסת לטונרים חלופיים, וצפויות, באופן כללי, בעיות רבות יותר בהדפסה, אם כי לא בהכרח. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה